Pokračování Thajsko ...

Vše začalo vlastně koupí letenek v akci společnosti Emirates, kdy nabízeli letenky pro páry do Bangkoku z Vídně za 11500 Kč. Samozřejmě dá se to i levněji, ale nám maximálně vyhovovaly časy a možné kombinace. Odlet byl ve čtvrtek v 21:55 z Vídně, takže jsme mohli ještě jít v klidu do práce a po ní se přesunout pomocí autobusu Flixbus (125Kč) a pak busu Air Liner (5eur) na letiště. Tam jsme byly kolem půl 7 s dostatečnou časovou rezervou. Odbavili jsme zavazadla a mohli zapadnout do salonku. Ten den mě končil Priority Pass a měl jsem poslední vstup. V Dubaji při přestupu už použiji nový, neomezený (který se mě povedlo nevím jak koupit za cca 6300 Kč za roční členství). Čas v salonku rychle plynul a my se mohli za chvíli začít pomalu chystat na cestu k letadlu. Let do Dubaje byl operován letadlem Boeing 777 a cesta samotná měla trvat asi 5h a 45minut.

Odlet byl přesně v 21:55 jak bylo plánováno. Po asi hodině následoval servis. Po něm jsem si čas letu krátil u sbírky Marvel filmů zatímco Ela se rozhodla spát. Já si nakonec taky zdříml, ale snad jen na hodinku a něco. Přistání v Dubaji bylo v pohodě, nikoliv však už fronta na pasové kontrole. Naštěstí těsně před námi otevřeli alternativní cestu , tak jsme ve výsledku měli za 5 min splněno. Plán byl tedy jasný ... Marhaba Lounge a test nového Priority Passu. Terminál 3 v Dubaji je obrovský a cesta k lounge nám zabrala asi 15 minut. Lounge samotná byla dost natřískaná lidmi, ale naštěstí se nám povedlo chytit místo s výhledem na letištní plochu a tam zaparkovanou A380. Dali jsme snídani a pak jsme pozorovali střídavě plochu a osazenstvo v salonku. Po nějakém čase jsem zjistili, že nám přidělili gate hned vedle salonku. Nějakých 50 minut před plánovaným odletem jsme vypadli ze salonku a zamířili do letadla. Let byl operován jak já říkám "velrybou" čili Airbusem A380. Sedadla jsem si vybral už doma přes Emirates aplikaci. Zvolil jsem 2 sedalo na horní palubě. Odlet byl nakonec o 10 minut opožděn oproti oficiálnímu času 9:30. Let samotný byl opět klidný, servis dobrý a já mohl pokračovat ve sbírce Marvel filmů na palubě. Samotné přistání v Bangkoku bylo plánované na 18:40. Po něm následovala pasová kontrola, víza a pak hledání vlaku do centra. V automatu si koupíte žeton s cenou dle stanice, do které jedete a můžete jet. Konkrétně u nás to byla stanice Makkasan. Kousek od ní jsme měli první ubytováni na 2 noci v Bangkoku. Díky dvěma bonus nocím z programu hotels.com jsem vybral hotel U Sukhumvit Bangkok, který vyšel po odečtení na krásných 28 USD (630Kč cca) na 2 noci se snídaní pro dva. Po všech ubytovacích procedurách jsem kolem půl 10 ještě vyrazili na průzkum nejbližšího okolí. Stavili jsem se na jídlo a koupili nějaké zásoby na zítřek. Kolem 23 jsem šli spát. Přece jen jsem toho v letadle moc nenaspal tak je třeba dohnat resty a odpočinout si. Zítra je taky den.

Snídaně je základ dne se říká. Tohle pravidlo v námi vybraném hotelu dodržují do puntíku. Jeden z nejlepších výběrů možností co jsem zažil. Po snídani jdeme přes recepci a tam se nás ptají, kam vyrážíme a zda nechceme hodit hotelovým tuktukem na stanici metra. Odmítáme.. přece jsem jsme za poslední dobu přesezení až až. Po cestě k metru odmítáme asi další 3 nabídky na odvoz. V metru opět kupujeme žeton a míříme k prvnímu bodu dnešního putování a tím je Wat Traimit. Zaplatíme vstupné a hurá nahoru. Samozřejmě je nutné se před svatyní zout a ženy zahalit ramena, a nohy pod kolena. Pro tyto účely naštěstí máme velkou pašmínu. Nato že je kolem 10 hodiny tak kachle co jsou na slunci už dost pálí. Strávíme zde něco přes 20 minut a pak pokračujeme. jako další cíl volíme Wat Arun a jeho okolí. Část jdeme pěšky a pak se rozhodujeme pro vodní taxi. Kupujeme jízdenku od paní co řekla něco jako to, kam my potřebujeme. Naženou nás na loď a jede se. Paní nezklamala a skutečně po asi 10 minutách přistáváme na mole u chrámu. Samozřejmě je tu hromada lidí. Procházíme nejdříve nejbližší okolí a pak chrám samotný. Po asi 40 minutách chceme pokračovat na druhou stranu řeky k Wat Pho. To ovšem znamená vystát si asi 100m frontu na trajekt což nám zabere asi 20 minut. Nakonec se v pořádku přepravíme na druhou stranu. Před návštěvou chrámu se stavíme na menší žvanec a dáváme si závitky a něco k pití. Pak následuje samotná návštěva chrámu. Po jeho opuštění se rozhodujeme , že zamíříme největší vedro přečkat na hotel. Zkoušíme tuktuk, smlouvání ale nakonec volíme opět metro, které vyjde zdaleka nejlevněji. Kolem 13:30 už jsem i na hotelu. Další plán je jasný. Střešní bazén a relax. Nahoře strávíme asi 2 a půl hodiny a pak se vracíme na pokoj. Plán je jasný vzít si vodní taxi, které by mělo vyjít nejvýhodněji a přemístit se na Khaosan Road. Na recepci nám tuto moji domněnku potvrzují a říkají, že poslední vodní taxi jede z nedaleké stanice za 15 minut. Krásně to vyšlo. Na zastávce čeká krom nás skupina asi 30 dalších turistů, takže se na loď sotva vejdeme. I díky tomu se neplatí protože tam není k hnutí. Po 3 zastávkách dojedeme do "přestupní stanice" a nám se podaří sednout do další lodě, která nás dopraví na docházkovou vzdálenost od našeho cíle. Na Khaosan to samozřejmě žije. Davy lidí , hlasitá hudba, plné bary a samozřejmě i další věci. Pomalu procházíme, pozorujeme. Ela si dává škorpiona já vše poctivě dokumentuji. Pak si sedáme v restauraci. Dáváme jídlo a jako pití volíme pivní věž. Mám s ní zkušenost už s Kambodže. Servírka se nás opakovaně asi 4x ptá zda ji skutečně chceme když jsem jen 2. To tam nikdy neměla nikoho z Čech sakra? Nakonec ji přinese ale ještě jednou se radši ujistí. Za nějakých 45 min je milá věž prázdná a to jsme ji šetřili. Pomalu přemýšlíme jak cestovat zpět. Nabízí se taxi ale chce nějakých 300 bathů. Zkusím Grab a ten ukazuje částku asi 120 Bathů. Ukazuju to řidiči taxíku a ten souhlasí. Jede se. Cesta trvá asi 20 minut a vysazuje nás přímo před hotele. Kolem 23:00 jdeme spát.

Další den po snídaní balíme věci a s pomocí hotelového tuktuku se přepravujeme na blízké metro. Jedeme na stanici Chatuchak Park od které zaprvé jezdí autobusy na druhé bangkokské letiště a zadruhé je zde kousek vyhlášený Chatuchak weekend market. Ten my chceme za týden navštívit před odletem domů tak si jdeme zmapovat situaci. Chceme si batohy nechat v úschovně, ale bohužel je plná, což znamená, že trhem budeme chodit i s batohy. To nás baví asi 3 hodinky a pak to vzdáváme. V tom vedru se to nedá. Rozhodujeme se pro jízdu na letiště. Sedáme do autobusu kupujeme jízdenku a jede se. Za nějakých 25 min jsem na letišti. Do odletu je ještě dost času, ale naštěstí jsou zde i nějaké salonky, které nám čekání zpříjemní. Nejdříve jeden ve veřejné části a později i druhý v té neveřejné. Tam dáváme i sprchu která po celém dni rozhodně přišla vhod. Letiště je stejné jako si ho pamatuju z našeho loňského přestupu ze Siem Rep do Yangonu. Špinavé, smradlavé, temné... V lounge je to naštěstí lepší o kousek. Náš let do Krabi odlétá načas a za hodinku a půl jsme na místě. Letiště je malé a za 10 minut jsem venku už i se zakoupenou jízdenkou na autobus. Ten nás po menších zmatcích vysazuje kolem 21:00 asi 50 metrů od hotelu. Zvolili jsme jednoduchý základ, který splnil J Hotel v Ao Nang. Vyšel za 3 noci bez snídaně na nějakých 1500Kč. Dostupnost do centra ale i k moři či do jiných míst výborná. Ubytovali jsme se, krátce se zašli projít a po asi hodince a jídle kousek od hotelu jsme šli kolem 11 večer spát.

Druhý den ráno vstaneme kolem 8, posnídáme něco ze zásob co jsme si koupili den předtím v obchodu a plánujeme co dál. Dle předpovědi má být další den lepší počasí tudíž je rozhodnuto. Den strávíme na pláži asi 1km od hotelu. Kdyby přece jen mělo pršet ať to máme blízko. Déšť se nakonec nekoná jen je část dnes pod mrakem. Na pláži je dohromady na 200m asi 20 lidí takže klid. Po nějaké době se rozhodujeme že vyzkoušíme i vedlejší pláž Pai Plong Beach, na kterou se dá dostat úzkou cestičkou po útesech, schodech a žebříku. Ne nadarmo se nazývá Monkey Trail. Opice jsem po cestě skutečně nějaké zahlédly. Cesta samotná zabrala asi 15 minut. Já to šel bosý ale spíš doporučím pevnější obuv. U vstupu na pláž si nás zapíšou a při odchodu zase škrtají v seznamu. Na pláži strávíme asi hodinku a půl. Pak se vydáme na cestu zpět. Ještě se stavíme na jídle a kolem půl 3 jsem zpět na hotelu. Odpočineme si a kolem půl 6 znovu vyrážíme do města. Zrovna zapadá slunce a tak kolem promenády je hromada lidí. Na chvíli se taky zastavujeme a fotíme. Pak pokračujeme v procházce. Na konec večera zakotvíme v restauraci. Po jídle a nějakém tom drinku se ještě chvíli procházíme a pak jdeme spát.

Další den je plán jasný. Díky předpovědi počasí je na pořadu dne Railey's Beach. Kupujeme zpáteční jízdenku na loď a jede se. Cesta trvá asi 20 minut. Po vysednutí z lodě se rozhodujeme, že první si dáme trochu do těla a zamíříme tedy na East Railey's beach a odtud k na viewpoint. Cesta nahoru rozhodně není lehká, leze se po skále, místy za pomoci kořenů či lana. Nahoře jsme docela zmáchaní. Od konce výstupu je to asi ještě 200m lesem na vyhlídku. Vše celkem obstojně značeno. Z vyhlídky jsem pak chtěli pokračovat k Princes Lagoon , ale až k ní jsme nedošli. Vzdali jsme to po asi 2/3 trasy dolů, kdy tam už bylo dost bahna a hodně to klouzalo. Byli jsem i svědkem pádu na bahně naštěstí se paní nic nestalo. Vystoupali jsem znovu nahoru abychom mohli zahájit náš sestup dolů. Trochu od bláta samozřejmě ale co jsem viděl zdaleka jsme nedopadli nejhůř. Od konce sestupu vede betonový chodník k Phra Nang Beach nebo na druhu stranu na Raileys east. My nakonec skončili na Raileys west. odkud odjíždí lodě zpět do Ao Nang. Na pláži jsme se opláchli od bahna a zahájili nicnedělání. To nám vydrželo asi do 4 hodiny odpoledne , kdy jsme se rozhodli, že pojedeme zpět na hotel. Tam jsem si odpočinuli od vedra a později zase vyrazili do města. Dali jsme jídlo, nechali se okousat rybičkama v akváriu a šli jsme spát.

Následující den byl naplánovaný přesun z Ao Nang na Phi Phi. Ten probíhá pomocí člunu. Lístky jsme měli koupené i z přepravou busem od hotelu za cca 350kč z internetu. Trajekt samotný jede asi 2 hodinky. Plavka klidná, uvnitř je samozřejmě překlimatizováno a lze si tam bez problémů zakoupit občerstvení. Ceny samozřejmě o chlup vyšší než na pevnině. Na Phi Phi Vás hned po vysednutí z lodi nechají zaplatit nějaký "enviromental fee" jehož výši si nepamatuju ale nebylo to nic strašného. Na konci mola pak většinou čekají místní s cedulkou z jednotlivých resortů, kam se jde dopravit jen lodí. Jeden takový čekal i na nás, protože jsem zvolil ubytování na Ba Kao Bay, kam se dá dostat jen lodí. Nejdříve ovšem přejdeme na druhou stranu ostrova který má v nejužším místě asi 100m . Tam se pak přebrodíme až k lodi, jelikož zde není molo. Voda jak kafe naštěstí jen občas kameny na dně. Lodí nás nakonec jede asi 8 plus dva členové posádky. Po asi 15 minutách přistáváme na Lana Bay a zase se brodíme od lodi na pevninu. Tam na nás čeká moped s kárkou kam naloží zavazadla a i nás. Na druhou stranu ostrova je to tady asi 800m a za 5 minut jsem v našem ubytováni Ba Kao Bay Resort. Tři noci se snídaní za krásných 2750 Kč pro 2 osoby. Jedná se sice jen o chatky ale klimatizaci mají takže naše nároky jsou splněné. Krom několika menších ubytovacích kapacit je zde i velký resort, kde ovšem ubytování stoji přes 5000 Kč za noc. Jelikož už je večer jdeme se jen projít a po cestě se stavíme na jídle. Pak jdeme spát.

Ráno jak vstaneme kontroluju u snídaně předpověď počasí. Nic se nezměnilo má pršet. Jdeme tedy na pláž asi 200m od resortu. Nikde ani noha. je polojasno , občas nějaký ten mrak. Vydržíme zde asi do 3 a krom toho , že chvílemi bylo pod mrakem a asi 5 minut mrholilo bylo parádně. Na pláži se za tu dobu vystřídalo asi 20 lidí a stejný počet člunů projel kolem. Značka ideál. Většinu času svítilo slunce. Počasí se zhoršilo až po 4 odpoledne kdy jsme ale už byly v naší chatce. Dokonce dorazil i pořádný slejvák a pršelo intenzivně. Kolem 7 jsem jen zašli na večeři a šli spát.

Další den nás totiž krom toho, že jsem si chtěl natočit časosběrné video z východu slunce, čekala cesta do "města" a loď , kterou resort poskytuje zdarma odjížděla už v 7:30. Časosběr se povedl a snídaně v 7 na něj krásně navazovala. Kolem 8:10 už jsme i byli ve "městě". Vybrali jsem nějaké peníze z bankomatu, protože na naší části ostrova tato možnost není a kolem 9 už jsem si půjčovali kajak. První hodina 150 Bathů a pak každá další 100. Naším cílem byla Moneky beach. Cesta tam nám zabrala asi 20 minut. Opic se zde nalézalo asi 20 a co nebylo připoutané po tom šli. Takže pozor na věci. Strávili jsme zde asi 20 minut a vydali se na plavbu zpět. Loď jsem vracli po 1h a 20 minutách a nic jsem doplácet nemuseli. Dál se už dá jen říct, že jsem zbytek dne prováleli na Dalum Beach. Kolem 2 jsem z pláže odešli na jídlo protože v loď do našeho resortu odjížděla zpět něco po 16:00. V naší chatce jsme byli něco před 5 odpoledne. Začali jsme se balit na zítřejší přesun na Phuket a pak dál do Bangkoku. Ještě jsem našli na jídlo, dali večer pivko na pláži a šli spát.

Ráno nás čekalo opět vstáváni kolem 6:30 a snídaně. Za hodinku už jsem se brodili s batohem na zádech k lodi , která nás odveze do přístavu. Odtud nám pak jede něco po 9 trajekt do Phuket Town. Něco kolem poledne tam skutečně zakotvíme. Hned po opuštění budovy se na nás vrhá místní taxi mafie o které jsem četl na internetu. Už na lodi nám nabízeli jízdenky a přesvědčovali že jiná možnost není. Já měl ovšem zjištěno, že z města jezdí letištní autobus za 100 Bathů. Nato mě oponovali že ano ale cesta je 6km. Já ovšem věděl že to jsou kilometry 3 a jelikož jsem měli spoustu času rozhodli jsem se , že půjdeme pešky. Dle reakcí všech taxikářů a jiných dopravců jsme byli snad první na světě co tuhle možnost zvolili. Cesta byla Nakonec v pohodě samozřejmě až na vedro ale i tak zabrala asi něco přes půl hodinky. Po 3h sezení na lodi docela příjemná změna. Jeden autobus nám těsně ujel další jel za hodinu. Co s tím?? Přece 7/11 a dát si vychlazené pivko. Další autobus už jsem pohodě stihly a cesta na letiště trvala mrazivou hodinu. Doslova mrazivou protože tak vymražený autobus jsem ještě nezažil. Na letišti jsem pak rovnou zamířili do salonku. Díky časové rezervě jsem nakonec navštívili salonky dokonce 2. Odlet do Bangkoku byl něco před 10 večer a v letadle jsem překvapivě i spal. Probral jsem se až při přistání. Proběhli jsme letištěm a chvíli hledali tu správnou cestu k našemu ubytování u letiště. Jednalo se o D Heart Hostel (cena 600 za dva se snídaní) asi 1km od letiště. Než jsme ho našli a ubytovali si bylo pul 1 v noci. Paní domácí s manželem na nás ochotně čekali. Pak jsem dali sprchu a šli spát.

Po probuzení na nás v objednanou dobu čekala snídaně venku. Paní domácí strašně ochotná a milá, několikrát se ptala zda nechceme víc nebo něco jiného. Poděkovali jsme a zamířili na letiště, Tam našli úschovnu zavazadel, kde jsem nechali naše batohy a pak zamířili na již dříve zmiňovaný Chatuchak weekend Market autobusem. Nebudu to tu nějak rozepisovat nakoupili jsem hromadu věci, některé snad i potřebné, dárky na vánoce a další věci. Pak jsem zamířili zpět na letiště vyzvednout naše batohy. Po jejich vyzvednuti jsem našli přepážku, kde se vydává lístek na transfer autobusem zdarma na druhé a hlavní Bangkokské letiště a jelo se. Možná se ptáte proč tak složitě ale tohle vyšlo jako nejlevnější a nejpraktičtější varianta. Nechat zavazadla u marketu šlo taky za podobnou cenu ale nebylo jisté , že tam bude místo a celý den s batohama jsem chodit nechtěl. Cesta zdarmabusem trvala něco přes hodinku a se stmíváním jsme dorazili na primární Bangkokské letiště Suvarnabhumi. Přeskládali jsem zavazadla, odbavili je a zamířili k pasovce. Tam jsem strávili ve frontě něco přes hodinu. Po všech formalitách jsem zvolili jako místo našeho dalšího čekání Lounge KLM a nutno podotknout, že to byla výborná volba. Sprcha po celém dnu pomohla a korunku všemu dala výborná zmrzlina v této lounge. Samozřejmě jsme pak ještě před odletem stihli jiný salonek. Volba padla na Turkish Airlines Lounge ale ten se svojí kvalitou s tím od KLM nemohl rovnat. Odlet směr Dubaj byl naplánovaný na 2:00.

Let probíhal klidně dokonce jsem si na další dobu i zdřímnul. Po přistání v Dubaji v 6:00 jdeme rovnou posnídat do Marhaba Lounge. Je ještě plnější než minule ale i tak se nám daří sednout. Strávíme zde asi 90 minut a pokračujeme. V 9:00 nám odlétá letadlo směr Vídeň. Tam pak v 12:25 přesně dle plánu dosedáme. Naše zavazadla samozřejmě přijdou na pás jako poslední takže strávíme asi 30 minut u pásu. Pak už to jde šup šup. Koupit za 4,2 eur jízdenku na vlak do Wien Hauptbanhof kde nakonec stíháme místo autobusu dřívější a nakonec i levnější vlak do Brna. Je krom toho i rychlejší takže kolem 16:15 už jsem i v Brně.

Tím výlet končí. Thajsko bych příště už nezvolil je vidět že turismus zde zasáhl asi nejvíc ze mnou navštívených zemí v JV Asii. Ale z hlediska zajištění a organizace asi nejlepší volba.

Kompletní fotogalerii najdete jako vždy na Rajčeti ...

Please publish modules in offcanvas position.