Pokračování eurovíkendu Valencie ...

V pátek ráno kolem půl 2 budíček. Bereme batohy a nasedáme přímo před bytem na auta. Popojedeme pár ulic a přidává se k nám auto druhé. Pak už míříme stále na jih směr Vídeň. Cesta rychle ubíhá a za 2 hodinky jsme na letišti. Tady vysedne většina osádky a Ti zbylí odváží auta na XYZ Parking nedaleko od letiště. Odtud nás zavezou zpět na letiště. Tam po asi 15 minutách přijíždí i osádka třetího vozidla. Vše vyšlo, je nás 12 a můžeme jít nato. Rychlý průchod přes kontroly, najit ten správný gate a v 5:40 odlet. Let jako obvykle klidný a po necelých 3 hodinách začínáme pozvolna klesat nad Valencií. Přistáni proběhlo hladce a za nějakých 15 min od přistání už čekáme v příletové hale. Stánek kde plánujeme koupit Valencia Card 48h otvírá v 9:00. Bohužel jen dle provozní doby takže reálně zaměstnanci přichází o 10 minut později. Nakonec se vše ale podaří a my můžeme vyrazit do centra metrem. Dle naší domluvy zamíříme nejdříve na konečnou stanici Maritim – Serreria , odkud pak už pešky jdeme k moři na pláž Playa de las Arenas. Je zhruba 10 hodin a je tu nějakých 27 stupňů. Někteří odvážlivci se jdou koupat, další část relaxuje a likviduje svačinu z domova. Až se nabažíme slunečních paprsků, zamíříme po promenádě k blízké restauraci. Někteří na kafe a Ti odvážnější na pivko. Strávíme tu asi 45 minut a dle další dohody zamíříme na blízkou stanici tramvaje, která nás hodí blíž k centru. Jelikož máme dost času, pomalu procházíme centrem a kocháme se. Poté ještě navštěvujeme Jardi Botanic de Valencia (Botanická zahrada, vstupné pro skupinu bylo 1,5 eur/osoba), kde odpočíváme ve stínu, jelikož slunce dost peče. Po návštěvě zahrady zamíříme chůzí k nejbližší stanici metra. Z ní to pak na náš Aparthotel Valencia máme už jen 2 stanice.  Vysedáme a na povrchu se rozhlížíme. Z hotelu vidíme přímo na nový rozestavěný stadion týmu Valencia CF. Vše je umocněno výhledem z 12 patra. Nejedná se o klasické hotelové pokoje ale o apartmány včetně plnohodnotné kuchyně. Dle našeho domluveného plánu si skočíme nakoupit a pak kolem 5, až není takové vedro, vyrážíme zpět do města. Vyloženě cíl nemáme, takže postupně procházíme ulicemi města. Míjíme arénu na býčí zápasy a přes několik náměstí míříme k centrálnímu tržišti. Tam si dáváme večeři. Někteří pizzu, někteří pravou španělskou Paellu s plody moře. Pak se pomalu vracíme směrem metro a dále na hotel, kam přijíždíme kolem půl 11.

Plán na další den má po snídaní jasné cíle. Nasednout na metro a jet na stanici Alameda. Tam nahoru na povrch a procházka parkem. Ale ne jen tak ledajakým. Celý park vznik odkloněním koryta řeky mimo město. Je místy 150m široký ale délka je asi 12km. Jsou zde různá sportoviště, fontány, bazény a také procházíte pod mnoha původními mosty z dob, kdy tu byla ještě řeka. Jak procházíme parkem tak nemylně míříme k jedné z hlavních atrakcí Valencie a tou je Palau de les Arts Reina Sofia neboli soubor futuristických budov, z nichž každá má nějaký svůj účel. Tady po dohodě dáváme rozchod a každý si jde, kam chce. Někteří to omrknou jen z venku, ale jiní jdou do místního delfinária na show. Tam se zdrží a pak se rozhodnou jet na pláž, takže po dohodě se rozdělíme na 2 skupiny. Ta druhá zamíří zpět do centra, kde postupně navštěvujeme několik míst, včetně centrálního marketu, Valencijské katedrály (kde je údajně uschován svatý grál) a dalších míst. Kolem 13 hodiny pak zase zamíříme na hotel, kde přečkáme vedro při relaxu s pivkem a výhledem na balkonu. Kolem 17:00 zase vyrážíme do centra. Opět bez cíle jen procházíme ulicemi, nakupujeme suvenýry a pak si sedáme do restaurace na večeři a pivko. Asi po půl hodině dorazí i zbytek výpravy přímo z pláže. Dáváme jídlo a pak ještě asi hodinu posedíme. Pak opět pomalou chůzí uličkami míříme k metru, které nás přemístí na hotel.

Ráno posnídáme a metrem zamíříme na letiště. To nám zabere asi 40 minut a tak kolem 8 jsme na místě. Odlet je 9:30, takže značka ideál. Po 3 hodinkách přistáváme krátce po poledni na Vídeňském letišti. Zavoláme na parkoviště a po 10 minutách přijíždí dodávka, co nás tam odveze. Pak už nás čekají asi 2 hodinky jízdy a kolem 15:00 jsme v Brně.

Další z firemních výletů se vydařil a kam to bude příště uvidíme zhruba za rok. Valencie klidně i v říjnu rozhodně ANO za mě ...

Galerii fotek najdete jako i v případě jiných cestopisů na Rajčeti ...

Please publish modules in offcanvas position.